مدلهای بافتنی کودکانمدلهای بافتنی کودکان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 20 روز سن داره

برف دونه (بافتنی برای کودکان)

حلوای بادام

1393/8/21 13:15
نویسنده : barfdoone.ir
3,775 بازدید
اشتراک گذاری

باسلام  خدمت همه ی خانم های بافنده عزیز محبت امیدوارم مطالبی که اینجا میزارم براتون مفید باشه هرچند میدونم خیلیها ازم خواستن مدلهایی رو آموزش بدم که متاسفانه هنوزنرسیدم اینکار رو انجام بدم.همینجا از همه معذرت میخوام چون واقعا وقتم کمه و به همه ی کارام نمیرسم.

تصمیم گرفتم ازین به بعد هر از گاهی پست های غیر از بافتنی هم بزارم ( هرچند خیلی تمایلی ندارم وحدت موضوعی اینجا رو بهم بریزم) و با توجه به اینکه من خیلی اهل آشپزی نیستم ولی دوست دارم دستور آشپزیهای خوشمزه ی مامان بزرگم رو یه جانگه دارم ...خوب کجا بهتر از اینجا ؟اینه که ازین به بعد یه موضوع دیگه تحت عنوان آشپزیهای مامان بزرگ اضافه میشه ... اولین دستوری هم که میزارم حلوای بادام هست چون هم خودم هم پسرم خیلی دوستش داریم و خیلی هم برای کوچولوها مقویه.یه توضیح دیگه هم دارم اونم اینکه متاسفانه من نمیتونم مقدار دقیق مواد اولیه رو بگم چون خودتون که میدونید مامان بزرگ ها وقتی دستور یه غذارو میگن نمیان به گرم و پیمانه بگن اینه که منم فقط تجربه ی خودمو منتقل میکنم امیدوارم خوشتون بیاد.

حلوای بادام برف دونه پس با هم میریم سراغ حلوای بادام مامان بزرگ پز:

 

 

 

 

 

 

 

 

مواد لازم:

آرد برنج

بادام پوست گرفته چرخ شده یا به قول شیرازی ها آسک شده ( البته من ازبادام تازه ای که از باغ پدری چیده بودیم استفاده کردم که هنوز پوستش خشک نشده بود )

شکر

روغن مایع

زعفران

روش پخت:

اول آرد برنج را تفت می دهیم تا کمی رنگش از سفیدی برگردد

بعد بادام خیس شده ی پوست گرفته و چرخ شده را با آرد برنج تفت می دهیم

بعدروغن می ریزیم و به اندازه ی یک استکان ( بستگی به مقدار موادتون میتونه زیادتر هم باشه ) آب اضافه میکنیم.هم میزنیم. وقتی به جوش آمد شکر میریزیم.بعد هم میزنیم تا بجوشد.

بعد زعفران را اضافه میکنیم و هم میزنیم.

اینجا دیگه حلوا حاضره وقوامش و شل و سفت بودنش سلیقه ای هست . اگر سفت شده بود میتونید کمی  روغن اضافه کنید .

این حلوا برای کودکان نوپا فوق العاده مقویه.امیدوارم بپزید و لذت ببرید.

 

 

پسندها (4)

نظرات (3)

نامیلو
24 آبان 93 13:16
سلام وبلاگ زيبايي دارين بهتون تبريک ميگم به سايت مام سر بزنيد
مامان علی
24 آبان 93 17:16
wooooowwwwww delishes
مامان
9 آذر 93 15:33
به به عااااااااالی بود. انصافا قدیمی ها خیلی چیزای خوشمزه ایی درست میکردن. نعمت بزرگی هنوزکنارتونه همه دستورهای غذایی خوشمزه رو ازشون بپرسین. ان شاالله تنشون سلامت